kulturpoängens återkomst

... eller ett litet gästspel iaf. ägnade mig åt så många kulturella aktiviteter under den gångna veckan att det vore slöseri att inte räkna poängen. förutom tisdagens film var det:


onsdag: skambyrån på inkonst


fredag: jj på inkonst


lördag: hyllad med gudrun schyman på babel

så fyra äkta kulturpoäng på ett bräde, sen kan jag väl ge mig ett extra för att jag ägnar söndagen åt att läsa brott & straff igen. inser nu att vad jag mest kommer ihåg av förra gången jag läste den inte är så mycket vad jag läste som var. satt uppe vid edinburghs akropolis på calton hill & såg ut över vattnet. antagligen har det hela fått mer av ett romantiskt skimmer i efterhand än vad det hade då...

monarki #8 - cph edition 110311



snart är det dags för nästa monarki, första gången utanför gbg (och sverige med för den delen). kommer bli en fantastisk kväll, ryktas att folk åker ända från bryssel för detta! flyerbilden är från i somras när vi hängde nere vid älven, mitt i stan, o en säl tittade upp ur vattnet. lyckades inte fota den dock. mer info (om monarki #8, inte sälar) finns här.


kultursamfundet @ doc lounge gbg 110301

spelade skivor på doc lounge gbg/house of win-win i tisdags, courtesy of yoko djs. hur kul som helst, trots en oerhört deprimerade film. brukar vanligtvis tilltalas av ryskt svårmod, men vodkafabriken gick över även mina gränser.


låtlista från i tisdags