kulturpoäng vecka 21

känner mig tvungen att inleda med en liten ursäkt efter så lång tystnad, men egentligen har jag ingenting att säga till mitt försvar. men nu skriver jag ju iaf.

förra veckan var så här i backspegeln en ganska kulturspäckad sådan, så tänkte dela med mig av alla dessa kulturella aktiviteter.

först och främst läste jag både röda rummet och enquists ett annat liv, visserligen till skolan men jag tycker ändå att jag förtjänar 2kp för detta.

fredagkvällen ägnades åt högklassig konsertkultur i form av men på ett skamligt tomt babel.


men @ babel 110527

kvällens låtmässiga höjdpunkt finns på monarkista och medan ni lyssnar på den passar jag på att ge mig ytterligare ett kp.

dagen efter var det dags för tillskärarakademins examensvisning (glömde fota, men de här skorna som figurerade kommer jag med stor sannolikhet klicka hem). därefter tog jag mitt vuxnaste jag i kragen och gick ensam på testbild!s releasefest-spelning på krets.


testbild! @ krets 110528

det må vara en usel bild, men man ser ändå mer på den än vad jag gjorde i verkligheten. lördagen innebar alltså en märkligt stärkt självkänsla och 2 kp.

nu skulle man kunna tro att jag var nöjd med mitt kulturerande och ägnade söndagen åt att hedra vilodagen med chips i soffan, men icke! istället blev det en cykeltur till katrinetorp och det var nog bättre än alla salt och vinägerchips på mido...