i am the maenad/love is all

var vernissage för modekortfilmen i am the maenad av clara flygare m. fl. på rum 26 igår, en film där clara visar sin kollektion. hur snygg som helst (vet inte om jag syftar på filmen eller kollektionen här, egentligen båda)! musiken av bandjo bidrog till att filmen lyckades stanna på rätt sida av gränsen för naturromantik.


i am the maenad @ rum 26

sen love is all på pustervik. nästan på dagen 2 år efter att jag & pv'n träffades första gången, &så på en love is all-spelning på pustervik, så hur hade vi inte kunnat gå? spelningen var superbra & bandet såg ut att ha jättekul (publiken med iofs). massa äldre låtar spelades (förstärkandes 2 år tillbaka i tiden-känslan), bl. a. my favorite låt ageing had never been his friend.


love is all @ woody west minifestival/pustervik


kulturkaninen ser fram emot...



...allo darlin' på snap-tight!/house of win-win på måndag, kommer bli fantastiskt! (fast med tanke på hur illa det gick sist jag trodde något skulle bli fantastiskt (best coast) så kanske förväntningarna ska hållas nere något.) the smittens har jag öht inte hört något av på flera år, så det ska bli spännande. roligt, roligt!

pistol disco @ köket/kontiki


pistol disco, kontiki 100723

fina spelningen, om än en av de kortaste jag varit på. bara två (2!) låtar lång. fast kvällens bästa var ändå att vi blev haffade på utvägen av en kille som tyckte om vårt dj-ande kvällen innan...

monarki @ publik 100722



begår dj-debut imorgon med pv'n, mkt spännande & sjukt nervöst. om i göteborg - kom! behöver allt stöd jag kan få...

the lättja continues 2, the food edition







och missa inte denna artikel, intressant läsning om autentiseringen av la bella principessa (eller om han som utförde fingeravtrycksidentifikationen och hans något shady past för att vara exakt).

signe persson-melin @ röhsska

kultursamfundet lyckades ta sig ur sin sommarslapphet för en stund, även om det krävdes ett finbesök från skåne för att det skulle hända. en sväng på röhsska med anledning av nordiska bokband (såklart) möjliggjorde ett besök på signe persson-melin-utställningen. visserligen har den varit där sen i mars, men bättre sent än aldrig usw. hade ingen aning om att hon gjort så mkt, än mindre hade jag ngn aning om att hon var en hon. av någon underlig anledning har jag visst fått för mig att signe borde vara ett namn för individer av manligt kön, why i will never know...


i princip hela signe persson-melin-utställningen på röhsska (ok, det finns lite
mer till vänster men ändå...)



the lättja continues




like old times

det mesta blir ju ganska banalt på sommaren, så varför skulle  ks vara annorlunda? därför i give you: skåneromantik!










industrispionage och csi














summer is almost here












i antwerpen 2