12

här kommer äntligen den spännande sammanställningen av veckans kulturpoäng:

litteraturkultur: blev faktiskt några poäng här. fulheten av nanna johansson, husfrid av alison bechdel, bang får väl räknas in här och sist men inte minst kulturkaninens nya favorit:


dvs oscar waos korta förunderliga liv av jounat díaz. det blir hela en två tre fyra (4) kulturpoäng till mig!

konstkultur: moderna i malmö. 1 poäng, kunde varit bättre...

konsert-/klubbkultur: bye bye bicycle på pustervik & luxury på rio rio. såg visserligen inga spelningar på den sistnämnda men vidhåller att klubbkultur också är kultur. 2 poäng



tvkultur: två avsnitt av kobra borde väl iaf kunna generera 1 poäng. och att jag påbörjat första säsongen av parks & recreation ger ytterligare 1. (ich liebe die mokumentärer! höstens stora tvbegivenhet var utan tvekan modern family.) så 2 poäng för tvtittande, helt ok.

så 9 poäng, gah! borde ju kunna skrapa ihop till den sista tycker man...söndagen har visserligen bara börjat så än finns alla chanser, men så länge tänker jag ge mig ett poäng för fin frukostkultur:


10 kulturpoäng! inte illa... men när jobbet börjar igen lär det behövas dras ner till 5 tyvärr. den enväldiga domaren har talat!

Kommentarer
Postat av: babi

quiz borde också ge kulturpoäng!

2010-01-03 @ 18:12:55
Postat av: idha

sant, då behöver jag ju inte ens skarva!

2010-01-04 @ 14:42:29
URL: http://kultursamfundet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback