18

veckan i kulturpoäng:

tvkultur: inledde veckan starkt med att se the queen and I på svt play. har faktiskt inte sett så mycket på tv i veckan, otroligt men sant. blev ett avsnitt av modern family med, och det är ju så bra att det måste ge poäng.
2 kulturpoäng här mao.

litteraturkultur: har inte blivit så mycket läst heller, vet inte riktigt vad jag haft för mig egentligen. håller fortfarande på med oscar wao, som jag iofs gillar väldigt mycket. kanske är det där problemet ligger, har alltid svårt att avsluta böcker jag tycker om. men ett poäng för att jag fortsatt kan jag väl få iaf. och härunder tycker jag att man kan lägga studiekultur med. var på biblioteket och pluggade en dag, och det om något måste ju ge poäng... så två kulturpoäng även här.

konstkultur: var på två utställningar i veckan, kulturförvaltningens inköp på stadsbiblioteket och vernissagen av the sweded session på krets. bättre än förra veckan, men hade kunnat vara ännu bättre såklart. det verkar som alla kulturella ting är två, för även här blir det två kulturpoäng.

klubbkultur: blev bara en klubb i veckan tyvärr, pingisklubben på pustervik i måndags. bot och bättring lovas! bara ett kulturpoäng i denna kategori...

produktionskultur: blev ett kollage till min vägg i veckan, det första jag satt upp på mina väggar sen jag flyttade in för 4,5 år sedan. (bättre sent än aldrig.) här och nu bestämmer jag att allt jag producerar ger dubbel poäng, så två poäng till mig! fab!

den sista poängen plockar jag senare ikväll. ska på abba the show med familjen, vad gör man inte för en poäng..?


landetkultur

10 poäng den här veckan, och jag behövde knappt skarva alls. hurra för mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback