28

söndag - kulturpoängsdag. har haft en lite väl slö vecka kulturwise, så det blir svårt t.o.m. med de nya reglerna att få ihop poängen. men jag ska göra mitt bästa.

konstkultur: det enda ordentligt kulturella jag gjorde i veckan var ett lunchbesök på konsthallen där jag såg utställningen med andrea geyer och sharon hayes. 1 kp.

klubbkultur: indiean på ritz igår kväll var riktigt roligt, dansade så mycket att jag borde få två poäng, men ok jag antar att det bara ger 1 kp.

sen var de kulturella evenemangen slut, så nu måste jag försöka skrapa ihop det sista. i veckan gjorde jag två duktiga saker, tränade body balance (!) och korrläste pvs exjobb. två duktigheter måste ju vara värt 1 kp.

helgen innehöll så många som tre hemma hos-events, två födelsedagsfester och en köksfika. hur kan inte det vara värt åtminstone ett poäng? en av födelsegrisarna fick dessutom en flaska portvin i present, så det måste ju ge ett extra poäng. 2 kp.


hemma hos-kultur

ha, så enkelt var det fixat! och då har jag inte ens börjat dra upp tv-tittandet, kom på nu att jag ju faktiskt sett kobra, 30 rock och modern family i veckan vilket med lite god vilja hade kunnat ge mig alla tre saknade poäng. oh well.

har inte ens läst i veckan, riktigt illa det är. och detta trots att jag fick hem två böcker jag beställt i veckan. men kulturkaninen har fortsatt uppskattning för god litteratur (pun intended.)


söndagshäng med herr kulturkanin

men nästa vecka måste det bli ändring, vilket det känns som jag sagt varje vecka hittills. ser fram emot att filmfestivalen börjar, måste bara ta tag i att beställa biljetter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback